"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Sunday, April 27, 2014

SUNDAY IS AN ONDAY

Whoever said Sunday is an offday? 

Hari ni terima 3 kumpulan pelawat. Yang pertama Hafizi dari KL. Pelawat terjah ni. Takdak masalah. Aku ok aje. Takut yang terjah ni tertunggu tunggu aku lama sangat. Ataupun aku pi mana mana ka. Itu aje yang nak dielakkan. 

Anyway Hafizi datang dengan anak bini. Kerja kat KL tapi kandang kambing di Aloq Setaq. Belakang rumah mak ayah. Family tolong jaga. Adalah dalam 50 ekor kambing jamna cross. Hafizi dah biasa kambing lembu dari kecik. Dan sangat cenderung untuk menjadikan usaha ternak kambing sebagai kerja utama. 

Kandang buat sendiri aje. Buluh. Mantap! Bagus bagus. Sapa pandai bertukang dan ada masa, elok buat sendiri ajo. Performance kandang tak penting. Performance kambing yang penting. Yeahhh...

Gambar gambar. 

Hafizi muda lagi. 30 tahun. Dan datang tanpa mengetahui no telefon aku. Purely based on direction clues in blogs. Kiranya handal juga navigation skill bro Hafizi ni. Dan dia ternampak kambing aku sedang digembala tepi jalan. Mesti dapat no tepon aku dari gembala aku...

Haa gembala aku tengah bawak kambing ke sini. Mesti Hafizi terserempak dengan dia ni.

Tak lama lepas Hafizi sampai mak mak kambing pun balik dari meragut. Kebetulan hujan dah mula turun. Baik punya timing. Aku nak upload video tapi asyik error aje. "Federal reserve subprime crisis" aku dibuatnya..

Masa tengah tengah hujan lebat, group kedua pelawat sampai. Empat orang. Dari nun jauh di Utara. By appointment.  Tapi sorry tuan puan. Aku tak boleh mengeluarkan identiti kumpulan pelawat ni. For now it is a secret. Nanti ada orang panas buntut dan buat spekulasi macam macam. Ada gambar kereta aje. 

'Cantik Touareg ni, macam sedap aje cat kereta ni. Aku nak sign autograph lah' (dalam hati Diego si kuda).


"Diego was here".... aaaaahhhhhh cilakak Diego. Betul betul dia sign autograph. Woiii Diego sapa nak bayar gantirugi nih... Yang hang gatal sangat gigi tu kenapa??... adoh laa. Lepas ni semua pelawat ke ladang aku elok apply insuran khas yang boleh cover calar calar bonet kereta sebelum nak melawat ladang aku.

Ok. Pelawat ketiga sampai lewat petang. Orang kampung berdekatan. Saja saja nak borak kosong. Jadi aku rasa tak perlu ambil gambar dia. 

Terima kasih kepada semua para pelawat hari ini!




No comments:

Post a Comment