"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Wednesday, April 16, 2014

SAKSIKAN KEBENARAN DAN KEHEBATAN KALIMAH TUHANKU

Al Anbiya' (The Prophets) : 33, (terjemahannya)

"And it is He who created the night and the day and the sun and the moon; all (heavenly bodies) in an orbit are swimming. "

Dan Dia lah (Tuhan) yang telah menjadikan malam dan siang, serta matahari dan bulan; tiap-tiap satunya beredar terapung-apung di tempat edaran masing-masing (di angkasa lepas).
__________________________________

Space IS NOT space.

Space IS..... molasses... an incredibly huge ocean of molasses.
__________________________________

2012.

Sebuah pasukan kosmologis Barat sedang mengukur ketumpatan bintang bintang di tengah galaksi berbanding bintang bintang di pinggir galaksi. Bukan itu sahaja, mereka juga mengukur ketumpatan planet planet, awan gas dan nebula nebula, malah juga ruang kosong yang wujud dalam kosmos.

Kalkulasi mereka sampai kepada purata ketumpatan alam semesta. Mengejutkan, sangat mengejutkan - mereka dapati apa yang disangka selama ini dimana angkasa adalah angkasa atau hanyalah ruang kosong - rupa rupanya semua objek kosmos adalah tenggelam dan bergerak dalam ketumpatan serupa yang dimiliki oleh molasses.

Kita semua, planet semua, bintang semua, galaksi semua, makhluk kosmos semua - TENGGELAM dan TERAPUNG APUNG bagaikan BERENANG dalam lautan yang sangat luas.

Cumanya lautan ini bukannya bersifat seperti air laut, tetapi likat seperti molasses.

Kita semua penternak kambing dan lembu tahu apa itu molasses. Gula merah yang cair dan likat. Bayangkan kita campak sebiji guli kayu ke dalam molasses. Begitulah gayanya planet Bumi kita terapung apung dalam alam semesta.

BERENANG RENANG...

Pasukan saintis yang menemukan situasi ini namakan medan 'molasses' ini sebagai Higgs Field. Mereka menang Nobel Prize dalam Fizik tahun sudah.
_________________________

Kita sangka udara dan apa yang disekeliling kita adalah kosong. Kita sangka apa yang kita hirup ke dalam paru paru kita adalah udara kosong, kita sangka kereta jet roket kita membelah ruang kosong tetapi.....

hakikatnya, kita tenggelam sepenuh penuhnya dalam bahan aneh seperti molasses.

Dan kesedaran ini melipatgandakan penemuan penemuan saintifik dalam bidang kosmos. Misalnya gelombang graviti (gravitational waves) dan sifatnya yang merupakan penemuan terbesar dalam kurun ini, dan membolehkan para kosmologis 'backtrack' sejarah alam semesta dengan lebih mudah.

Semua ini sebenarnya menghala kepada multiple universes, dan tujuh lapisan alam semesta - sepertimana yang aku hipotesiskan, tetapi telah lama dinyatakan dalam AlQuran.

Sesungguhnya apa yang Tuhan sebutkan dalam KalamNya adalah benar benar belaka.

Kita sahaja yang baru tahu, dan tercengang cengang menyaksikan kebenarannya.


Allah Sang Pencipta!

Yep. Kita semua makhluk kosmos tenggelam dalam 'cecair likat' ini. Terapung apung beredar berenang renang. Alam semesta dipenuhi bahan aneh ini. Tepat seperti yang Tuhan firmankan dalam An Anbiya:33.

No comments:

Post a Comment