"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Thursday, September 19, 2013

ADAKAH AKU NEANDERTAL?

Smartphone sekarang memiliki 3 kali ganda kuasa pemprosesan daripada sistem komputer Apollo yang mendaratkan manusia di bulan pada 1969.
_________________________________

Umur aku 35. Mak aku 60 lebih. Dan dia guna smartphone. Dan tahu apa itu Whats'up, ke Whatsapp, ntah aku pun tak tahu. Semua adik beradik dan famili aku pun guna smartphone. Canggih manggih. Anak buah umur 5 tahun pun lagi pandai main tablet daripada aku.

Tinggal aku seorang guna handphone. Yang asas. Paling murah. MMS pun tak lepas. StoneHenge sungguh rasanya aduh laa..

Dan bila aku balik kampung samada di bangi atau jengka, aku rasa macam masuk zaman baru. Gadget keliling. Terasa sungguh .... ke neandertal an ....nya. Peh peh..

Aku budak bandar tapi semenjak terasing jadi pengembala kambing, hilang semua keinginan pada gadget canggih. Dan aku jadi makin tak faham terminologi masa sekarang. Payah betul lah..

Aku nak masukkan gambar dalam facebook masih tak lepas lepas. Yang gambar seketul tu aku pun tak tahu macam mana pula boleh baik punya parking kat situ. Aku nak search pun tak boleh. Aku nak 'add friend' pun tak pandai.

Dang!

I am neandertal.


Crap...

No comments:

Post a Comment