"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Sunday, December 21, 2014

CANCER RESIST RAW GOAT MILK

Aku ada dengar khabar angin (yang tak berapa kencang) dimana ada seorang penternak kambing susu berbangsa Cina menawarkan terapi anti kanser menggunakan susu kambing MENTAH. 

Caranya ialah dengan menggunakan herba cina yang terpilih lagi susah nak jumpa, kemudiannya diberi makan pada kambing sebelah malam. Pagi esoknya susu kambing tersebut diperah. 

Menurut Cina tersebut, herba anti kanser tersebut lebih berkesan jika disinergikan, atau disinkroniskan dengan susu kambing. Dan terbaik, jika kambing itu dulu yang makan dan memproses herba tersebut. 

Secawan susu kambing MENTAH berherba tersebut dijual pada harga $6,000.

Itu cerita pertama. Cerita yang kedua melibatkan seorang tabib Cina yang mahsyur juga di Kedah dengan rawatan anti kansernya. Beliau menggunakan biji betik, bunga betik, dan daun betik yang dijadikan serbuk sebagai minuman harian untuk pesakit kansernya.

Dan untuk lebih keberkesanan, tabib tersebut berpesan agar diminum susu kambing MENTAH setiap hari sepanjang proses rawatan. Dan mestilah susu kambing itu daripada kambing yang bebas meragut dan digembala.

Dua dua cerita di atas menjadikan susu kambing MENTAH sebagai 'powerful ally' kepada herba dalam rawatan anti kanser.

Di India pula, antara syor ayurvedic purbakala ialah minum susu kambing MENTAH setiap hari. Hanya susu kambing  MENTAH semata mata selama sekurang kurangnya 90 hari. Tiada makanan jenis lain. Untuk rawatan total jasmani. Revitalization. Buang penyakit dalam badan. Termasuk kanser.

Kali ini susu kambing bukan lagi 'powerful ally', tetapi 'supreme role'.

Dalam Islam pula, tak perlu cerita panjang, memang susu kambing MENTAH (bukannya susu serbuk) dari kambing yang digembala adalah sunnah Nabi. 

It does seems raw goat milk from shepherded goats, has powerful curative properties.

Raw. Mentah. Dari kambing yang digembala.

Kita je yang teragak agak. Tak yakin. Tak tahu. 

Mari minum susu mentah dari kambing yang digembala!




2 comments: