"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Wednesday, December 3, 2014

LADANG KAMBING LUKUT

Rakan pembiak. Rakan pengembala. Abdul Shahiid Shafruddin. 

Lukut. Negeri Bersembilan. 

Shahiid bersemangat waja. Ladang bersihkan sendiri. Kandang tukang sendiri. Semuanya buat sendiri. Dan walaupun masih baru,  aku kagum dengan kudrat dan semangat yang beliau tunjukkan.

Kalah aku.

Dan aku perhatikan jika semakin banyak penternak muda bersemangat tinggi seperti Shahiid ini masuk dalam industri, semakin cerah masa depan industri. Mereka bermula sukar. Mereka bermula kecil.  

Tetapi mereka ada kelebihan ultimate. Kelebihan yang tidak boleh disangkal sangkal.

Mereka adalah muda. Mereka ada masa. Mereka ada kudrat. Mereka ada ruang panjang untuk bangkit dari sebarang kejatuhan dan kesilapan.

Mereka memiliki peluang yang jauh lebih tinggi untuk berjaya dan muncul sebagai legenda dalam industri. Itulah hakikatnya. 

Baik. Shahiid boleh dihubungi pada 066512515, atau 0182686936, atau 0166507985. Sapa sapa nak melawat atau nak beli kambing bolehlah hubungi nombor yang tertera ni. Boleh juga layari blog beliau di sini. www.ladangkambinglukut.blogspot.com

Kebangkitan pengembala!

Mari kita tegakkan sunnah Nabi yang sebenar!


Sebenarnya ada banyak lagi kambing kambing Shahiid ni. Cuma tak nampak dalam gambar.



No comments:

Post a Comment