"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Thursday, November 6, 2014

INI CIKGU SHAM SANI


Hai! Dah lama tak post pasal pelawat ke ladang aku. Ada berderet deret pelawat yang aku kena upload, kalau nak cerita pasal pelawat. Dan ini memeningkan aku. Jadi aku tibai ajelah yang mana satu. Stail cabutan bertuah. Aku pikir aku dah tak mampu nak bagi coverage kepada semua pelawat yang datang. Aku mohon maaf kepada kalian semua. 

Ok. Cikgu Sham Sani ni cikgu di Kolej Vokasional Teluk Intan. Duduk di Kampung Padang Tembak (dia kenal nenek aku yeah babeh!). Dia ada ladang kambing di Sungai Besar. Abang ipar jaga. Ke adik ipar? (Sorry aku dah tak ingat). 

Dia ni suka round kandang kambing orang. Sekali masuk kandang, susah nak balik. Sampaikan anak bini dalam keta kena tekan  'pin' dan tepon hahaha.. (biasaklah, aku dan rakan penternak yg lain pun serupa juga - ntah virus kambing apa melekat dalam badan sampai boleh gila kambing - tensen anak bini dibuatnya). 

Aku tak pernah sampai ladang dia lagi. Jadi aku tak boleh nak komen apa apa. Tapi bagi sapa sapa yang berminat untuk beli kambing atau kenal lebih lanjut, boleh check facebook dia (Sham Sani Hj Salleh). Contact no 0193319123. Terima kasih kepada Cikgu Sham Sani atas lawatan cikgu ke ladang aku.

hmmm... wajah dan perwatakan Cikgu ShamSani mengingatkan kepada bro Zulkifli Mohamed, tuan punya blog Kembara Insan dan blog MyRigiAgroFarm. Peh pelanduk dua serupa ke? (Gambar di atas dalam gelap, kalau terang memang nampak kesamaannya tu). 

Dua dua USM. Sebaya kot. 

Dan bro Zul ada pass kat aku gambar gambar kambing dia di Sabah sana. Cantik cantik sihat sihat kambing kacukan tempatan yang digembalanya. Tapi dia tak bagi aku publish. Pulakk....

Apa kata bro Zul tolong update blog. Upload gambar gambar kambing gembalaan yang cantik molek tu. Biar makin ramai orang Islam buka mata dengan kehebatan dan kekuatan genetik tempatan bersama sunnah warisan Habil AS. Buleh kan?

Ok. Terima kasih semua!


No comments:

Post a Comment