"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Sunday, November 23, 2014

ANAK KAMBING TERJUN PARIT

First timer meragut memang macam ni. Kambing lain lompat parit. Dia pi lompat masuk dalam parit. Aduyaiii.... hangin pun ada. Nak gelak pun ada. Nasib baik dah besar sikit. Buleh lompat keluar sendiri.

Tapi banyak kalilah cubaannya. Mau 10 kali juga aku dok perhatikan. Last last lepas juga.

Observasi aku umur 10 minggu baru berani lepaskan ikut meragut. Tak nak pening pening masa gembala nanti. 




*Kalau kambing intensif, tak lepas lompat keluar parit ni. Dulu dulu aku ada beli pejantan 55kg dari sistem intensif. Pi terjun masuk parit penuh air. Tak reti nak keluar. Aku kena tarik. Sampaikan aku sendiri kecebur jatuh dalam ayaq!

No comments:

Post a Comment