"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, December 9, 2014

TELINGA CAPANG

Kita boleh biakkan kambing untuk daging. Kita boleh biakkan kambing untuk susu. Kita boleh biakkan kambing untuk parasite resistance. Kita boleh biakkan kambing untuk macam macam ciri. Terserah kepada kita untuk menentukan pilihan kita.

Dan aku mungkin biakkan kambing untuk telinga capang. Ye ye aku tahu ini mengarut. Tiada relevannya dengan pedaging. Tapi aku ada 'soft spot' untuk kambing telinga sebegini. I just go weak..

Ok. Sebenarnya aku tak tahu telinga sebegini dipanggil apa. Aku bukan pakar telinga, hidung, dan tekak. Tapi yang aku tahu telinga sebegini kiut.

Dia ni kelahiran pertama dari induk dara aku.





Sebenarnya dari segi kesempurnaan fizikal, kambing ni tak lepas paiwaian. Tetapi aku masih tertarik dan ingin menyimpan dia. Dah siap tulis no tag lagi, tapi berubah fikiran. Tak jadi nak pasang kat telinga dia. Takut merosakkan 'kecacatan'nya.

Hmmm.... aku dapati dengan kaum Hawa pun begitu. Aku tertarik dengan perempuan yang ada sedikit kecacatan. Aku kurang tertarik pada perempuan yang sempurna serba serbi. Kecacatan itu menjadikan mereka kiut. Bagaikan magnet. 

Yeah.. I find them irresistible. And I don't know exactly why..

It's just me.

Ketidaksempurnaan itu kesempurnaan bagiku.

Assalamualaikum!

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Memang kiut prof.... macam telinga anak lembu...

    ReplyDelete
  3. ya hensem la. dah macam tanduk.

    ReplyDelete
  4. telinga labuh sangat = manja. kalau capang?

    ReplyDelete
  5. Amik la pejantan saanen bro.. saanen cross ke. Byk la kecapangan nanti.

    ReplyDelete