"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, June 3, 2014

NEW GUYS FOR TODAY!

Lepas pergi PPK Langkap, aku menyinggah ladang kambing seorang rakan pembiak. Aku beli lima ekor kambing jantan. Untuk tujuan trading. Yaa... secara rasminya, aku bukan lagi pure breeder, setelah sembilan tahun biakkan kambing. 

Aku beli kambing tempatan keluaran penternak tempatan.  

Lima ekor semuanya masuk dalam selimut guni. Sekor kencing. Mak datuk wangi betul kereta aku dibuatnya. Aku sembur febreeze sekilo lepas angkut diorang ni. Jantan jantan ni memang melekat harumnya walau pun tak kencing.


Baru sampai kat kandang aku. Terkebil kebil tengok kawan baru. 


Salah satu new guy dapat keluar kaki depan dari selimut guni. Kelakar betul nengoknya. 


New guys tanpa selimut guni. Dah start naik syeh nak kahwin.


Yang ni pun new guy juga. Jumpa masa gembala. Anjing gembala aku dua ekor takde pula menyerang dia nih. Elok pula berkawan. Apa nama nak bagi ntah. Dan new guy ada attitude problem sebab suka sangat naik ke rumah aku. 


New guy di kandang hari ini. Alhamdulillah.


Lagi new guys di kandang hari ini. Alhamdulillah. Uhh tersepit.. kena tambah jaring hijau.


Anak anak yang sedang dibesarkan.


Ibu ibu. Dalam petak petak tepi kandang adalah ibu yang beranak.


Garam jilat KNZ universal multi dah habih


Garam jilat SK... rilek sungguh kambing menjilat. macam ni jimat  opex aku.

Terima kasih kepada semua pembaca! 



4 comments:

  1. Saya pernah isi anak dan isteri serta obu mertua...bersama seekor kambing jantaj yang dah kencing dalam sebuah pajero yang sama..

    Never gonna do it again..takut dapat anugerah the least favorite menantu..hahaha..

    Dan aromanya..sampai masa nak jual keta tu masih lagi berbau..total 3 botol febreze tak mampu hilangkan bau..karpet dah cuci 3 kali..hahaha

    ReplyDelete
  2. Buaaaaahhaaahahahahhhaaa........

    ReplyDelete
  3. boleh letak justin beber mungkin

    ReplyDelete
  4. Kalu ambo nok beli kambing apo pun,no problem, ambo ado mini pick up van,hehehe!

    ReplyDelete