"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Saturday, June 28, 2014

DOG ATTACK

Aku ingat aku dah terbitkan 'territory dominance'. Aku ingat dah takde anjing feral berani serang kambing aku. Rupanya 'status quo' kita akan dicabar dan diceroboh. Senantiasa. 

Anak kambing aku yang baru belajar meragut kena gigit anjing feral. Terkebil kebil tercegat tak tahu apa nak buat bila gerombolan anjing feral menyerang.  Alhamdulillah takde luka teruk. Anjing yang menyerang 'selesai' dikerjakan gembala aku.

Biasanya untuk luka digigit anjing, aku guna penicilin. Inject, dan pada luka. Tapi dah lama takde stok. Terramycin LA je yang ada. Bolehlah..

Trauma. Bagi ubat. Minum air. Bagi dedak. Besok besok tak payahlah ikut meragut. Slow reaction time ko ni.. matrix reloaded lah sikit..

No comments:

Post a Comment