"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, June 17, 2014

MEMECAH RAHSIA HABIL !!!!!!!!

Akhirnya aku faham.
____________________

Selamat sejahtera kepada semua pembiak kambing dalam tujuh lapisan alam semesta, dan juga lain lain alam semesta, 

Sesungguhnya aku menyesal. Sangat menyesal. 

Lidah aku bersyahadah, tetapi hati aku tidak ikut bersyahadah. Selama ini aku tidak benar benar cuba memahami AlQuran yang telah diturunkan kepadaku. Aku jarang membacanya, dan bila membaca - aku tergagap gagap dan tidak memahami maksudnya. Aku gagal segagal gagalnya mengutip secebis dari sekian banyak pelajaran yang terdapat di dalamnya. Aku terlepas banyak rahsia dan rahmat yang dicipta atau dihadiahkan khusus untuk orang orang yang beriman dan bertaqwa.

Demi Tuhan yang telah menciptakan diriku dan menundukkan kambing untuk umat manusia,

Ayat 39 Surah AlKahfi adalah hadiah yang tidak ternilai untuk para petani, penternak, dan pembiak yang bertaqwa. Hadiah... khusus untuk pembiak yang beriman kepada Yang Maha Esa. Hadiah ... yang boleh merungkai rahsia untuk mendapatkan prestasi ternakan yang luar biasa.

Demi Tuhan yang telah menciptakan Adam dan Hawa dan menurunkan mereka berdua ke bumi,

Aku telah menyaksikan bagaimana prestasi ternakan aku berubah semenjak aku mengamalkan ayat ini. Aku tidak akan memberitahu sesiapa apa yang sebenarnya terjadi, tetapi cukuplah aku katakan aku nampak.. aku benar benar nampak.. akan potensi sangat besar yang tersembunyi yang boleh dibuka oleh ayat 39 surah AlKahfi. 

Aku langsung tidak menyangka sampai begitu hebat kekuatan ayat ini dalam membuka potensi ternakan kita. 

Dan.. aku nampak.. sangat nampak.. sesiapa antara kita yang lebih tinggi taqwanya kepada Tuhan Maha Perkasa, maka lebih hebat prestasi ternakannya.

Bukan lagi tahap luar biasa, bahkan lebih luar biasa dari luar biasa.

Bukan lagi prestasi tahap master breeder. Bukan lagi prestasi tahap grandmaster breeder. Bukan lagi prestasi tahap world class breeder.

Tidak tidak tidak....

Mereka yang lidah dan hatinya bersyahadah, dan bertaqwa kepada Tuhannya, bakal menyaksikan prestasi ternakan mereka melompat kepada.. 

jajahan takluk para anbiya',

dan 'playground' Habil,

Penternak Pertama, Pengembala Terhebat, dan Pembiak Terulung dalam sejarah anak anak Adam di muka bumi.

Bapa Penternak.

Demi Tuhan yang telah menurunkan AlKitab, dan menunjukkan jalan pengembala warisan Habil kepada semua anbiya', 

Biarkan mereka yang tidak percaya dengan kita, biarkan mereka yang anggap kita berdongeng, biarkanlah mereka.. tenggelam dalam ketidakpercayaan mereka. Biarkan mereka dengan gegak gempita mereka yang tidak berkesudahan. 

Kita ada Kalamullah, kita ada para Nabi, kita ada Habil, kita ada ayat 39 surah AlKahfi, kita ada Tuhan Maha Perkasa..

Kita.. ada semua ramuan untuk prestasi ternakan 'yang lebih dongeng dari dongeng'.

Demi Tuhan yang menjadikan Bumi sebagai tempat manusia dan ternakan mereka beranak pinak, 

Marilah kita semua golongan peladang, petani, penternak dan pembiak yang beriman, marilah... kita semua berlumba lumba meningkatkan ketaqwaan kepada Tuhan Maha Agung. Marilah kita semua membaca dan memahami AlKitab. Marilah kita semua beramal dengan ayat 39 surah AlKahfi.

Mari kita menyaksikan perubahan besar ke atas ternakan kita.

Sebagai hadiah istimewa untuk golongan bertaqwa khas dari Tuhan Maha Pengasih.

Terima kasih wahai Tuhan!





1 comment:

  1. A total submission towards Allah the Almighty. A real submission. Thanks for reminding us.

    ReplyDelete