"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Monday, May 19, 2014

KITA PANDANG BARAT, TAPI BARAT PANDANG KITA

Siapa yang buta sebenarnya?

Dalam suratkhabar Star semalam, keluar cerita yang saintis saintis ternakan dari Barat sedang kelam kabut berusaha memburu dan mengkaji genetik tropika dalam usaha mereka menangani masalah pembiakan ternakan mereka disebabkan dunia yang semakin panas.

Yaaa dunia semakin panas. Dunia semakin lembap. Cuaca makin berubah.

Dan gen binatang, juga tumbuhan  tropik, dianggap sebagai penyelamat yang bakal memelihara dan melipatgandakan produksi makanan mereka. 

Genetik kita, darah kita, yang terbukti mampu membiak selesa dan pantas dalam cuaca panas dan lembap, bakal menyelamatkan seluruh umat manusia yang berhadapan dengan perubahan cuaca bumi yang akan menjadi lebih panas. Keselamatan makanan masa depan umat manusia bergantung kepada darah kita. 

Nilai genetik kita semakin tinggi. 

Tapi kita sendiri masih termangu mangu terkebil kebil tidak percaya akan kehebatan darah sendiri. Lebih pana lebih kagum lebih lopong dengan dengan genetik asing. 

Jangan biarkan diri kita buta dengan kehebatan darah dalam tubuh sendiri. Bukalah mata hati kita, dan yakinlah sepenuhnya akan kekuatan potensi darah kita.

Kita adalah yang terbaik untuk bumi kita!

Kemampuan pembiakan ternakan zon panas kering, dan empat musim, sedang menurun akibat cuaca dunia yang semakin panas. Genetik tropik sedang diburu untuk dikahwinkan atau dikacukkan dengan genetik mereka. 

Siapa Mr Lembu Tropika yang nak kahwin dengan saya? Please please please?

4 comments:

  1. Yang saya bengang, si Menteri dengan bangga dan sombong maseh juga nak impot. Luaskan lagi sumber impot..Kalau tak dapat lagi dari India, cari pulak kat Sudan, Afrika...entah mana-mana lagi!! Sampai bila si Menteri nak jadi lembu??? (Es Emdi).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huiii panas panas!! Sabaq sabaq na..

      Pasalnya semua penasihat keliling Menteri, semuanya kaki impot. Penuh menimbun meja Menteri dengan proposal proposal nak import dari sana dari sini. Proposal pembiak sekeping aje. Ntah ntah dah termasuk dalam bakul sampah.

      Nak tak nak, Menteri terpaksa ikut lagu depa..

      Flood psychology

      Delete
  2. Aie,marah nampaknye Pok Es.Memang le orang yang biasa dok kat kerusi empok mana dia tahu pasal kambing ni.Kalu menteri berpaksikan Tuhan,tentu tak jadi macam ni.Tuhan telah tetapkan kesesuaiannya untuk setiap bumiNya.Kenapa kita terlalu bodoh?.Patutnye Alwi jadi menteri kambing ni hehehehhehe!(gurau je)

    ReplyDelete
  3. projek brother..projek ...
    apa bleh duit, janji masuuuk...polisi ka apa ka...letak tepi dahulu..

    ReplyDelete