"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Thursday, May 8, 2014

JIRAN AKU TANAM BAYAM

Jiran aku Cina. Kiri kanan. Yang belah kiri tengah projek tanam sayur bayam. Kecik aje plotnya. 3 langkah kaki aku  x 19 langkah kaki aku (hehehe aku tak pandai nak agak agak ukur, sorry aa...)

Sebenarnya plot yang dia tanam tu asalnya sidewalk. Tar! Boleh dibongkahnya, berulang alik buang tar ntah kat mana, lepas tu bawak balik tanah. Berulang alik juga. 

2 minggu je tanam. Dah tuai pun hasilnya. Separuh yang ditanam. Pagi pagi tadi dia cabut, pergi pasar basah pukul 6.30 pagi, 7.30 pagi dah abis jual pun. Dapatlah $78. Ada lagi separuh yang boleh dituai dan dijual.

Macam lumayan juga ye...


Takde guna racun. Baja ada guna. 

Lubang lubang tu bukan disebabkan ulat. Tapi disebabkan hujan kuat. 

Ulat apa ni? Gemuk semacam..

Itu sahaja. Terima kasih!

No comments:

Post a Comment