"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Monday, July 14, 2014

THE CUP FINAL - MEAT EATERS VS PORK EATERS

Final Piala Dunia di Brazil. Jerman lawan Argentina. 

Jerman menang 1-0. 

Apa yang kita tak tahu ialah kedua dua finalis adalah pemakan daging merah yang sangat kuat. Argentina pemakan daging lembu no 1 dalam dunia pada kadar  lebih 55kg/per rakyat/per tahun. Manakala Jerman adalah pemakan daging babi no 3 dalam dunia. Pun pada kadar lebih 55kg/per rakyat/per tahun.

Maksud aku ialah bangsa yang kuat makan daging merah memiliki kelebihan fizikal. Tubuh lebih mantap. Higher level of strength. Higher level of conditioning. Bila dibandingkan dengan bangsa bangsa yang 'slow' sikit bab makan daging merah. 

Kita tahu semua atlit dari semua negara yang bertanding dalam kempen Piala Dunia penat. Sangat penat. Liga domestik mereka sudah cukup memerah segala tenaga dan kudrat yang ada. Bila masuk Piala Dunia lagi lagi bertambah penat. Piala Dunia bukan pertandingan mudah.

Hanya mereka yang kuat fizikal, kuat stamina, kuat conditioning - mampu bertahan sehingga hujung Piala Dunia. 

Dan sifat suka makan daging merah MEMBANTU dari segi memelihara keupayaan fizikal - kekuatan dan stamina. 

Yang tak berapa bestnya Jerman yang kuat makan daging babi pula menang World Cup. Aiii.... tapi yelah dah Jerman bersiap sedia sejak dulu lagi. Semenjak tahun 2000 lagi. Pulak tu preparation untuk World Cup memang tinggi memang detail memang teliti habih. Kalah pasukan pasukan lain kalau dibanding tahap persediaan mereka dengan Jerman. 

Hmmmm.... 

Pork eaters VS meat eaters. And the porkers win... oh crap!

No comments:

Post a Comment