"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Friday, January 30, 2015

THE POCONG TRANSPORTER

Rilek sat cerita lembu fidlot Amerika. Dua hari yang sudah aku 'shipped out' tiga ekor kambing bungkus. Biasanya bila aku kena transport kambing kepada pelanggan, aku bungkus habis si kambing dalam guni. Cuma tinggal kepala.

Tapi kali ni, pasal dekat je jarak perjalanan, takpelah jadi malas pulak. Try bungkus kepala aje. Ringan sikit kerja. Dah siap siap bungkus, aku tengok macam hantu pocong pula kambingnya. Mesti sapa sapa yang ikut belakang keta aku seram sejuk saspen mapen tengok apa yang diangkut. 

Ada satu masalah bila kambing bungkus kepala aje. Sepanjang perjalanan..... bisinggg!!! Mbek!! Mbek!! Memekak sungguh!

Dan dalam usaha aku untuk 'mengharmonikan frekuensi sonik' dalam keta aku, aku pasang lagu Metallica. Kuat kuat. Mana tahu kambing buleh jadi tenang buehehe..

Malangnya lagu Metallica yang aku ada cuma 'Fade to Black' - yang syahdu lagi slow tempo nya.... Damn! Jadi aku beralih arah ke sebuah lagu lain. Eagle Eye Cherry punya lagu. Save Tonight.

And surprise! Kambing jadi rilek dan senyap. Ahhhh program 'active noise cancellation' aku berjaya! Tahniah! Tahniah! (Ni masuk bakul angkat sendiri nih hehehe)..


The pocong guys..

2 comments:

  1. Tumpang baca2 ya psl Kambing. Kambing tak lemas ke bila kena bungkus.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete