"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Saturday, August 31, 2013

SIAPA YANG MERDEKA SEBENARNYA?

Merdeka ialah bebas.

Bebas dari kebergantungan.
____________________________

Dah ada importer yang tak senang duduk dengan kenyataan dalam blog kecil dan tak popular ni. Amende geng importer nak risau? Selagi diorang rajin kipas buntut, atau cium buntut sesiapa berkenaan yang memayungi mereka, selagi itu sebarang komen pedas dalam blog ini tidak mampu mengapa apakan mereka.

Now, bila ada importer yang menuduh kita golongan penternak adalah penuh hasad dengki dan minda masih terjajah setelah berpuluh tahun merdeka - apa perasaan kita tuan puan penternak pembiak kambing?

Siapa yang terjajah sebenarnya ni? Siapa yang bergantung kepada australia si anak penjajah, barua amerika dan british? Siapa yang masih mengharap kepada penjajah sebagai punca rezeki? Siapa yang berlutut kepada penjajah demi memenuhi tembolok diri?

Agaknya puak importer ni ingat merdeka cukup dengan merayakan hari merdeka; atau kibar bendera malaysia pada kereta dan rumah; atau memenuhi akaun facebook dan blog mereka dengan mesej hari merdeka; atau tidur dengan spender yang dibuat dari bendera malaysia.

Agaknya puak importer ni ingat itu semua dah cukup menunjukkan yang diri mereka adalah nasionalis, bebas, merdeka tidak lagi terjajah.

....... buta sungguh puak importer ni.

Berani diorang cakap kita terjajah?

Kita adalah pembiak yang berusaha sekeras kerasnya membebaskan diri dari kebergantungan kepada penjajah untuk sumber makanan.

Kita adalah golongan yang berusaha sejerih jerihnya mengikut jalan para anbiya' demi mencapai kebebasan pemikiran, jiwa dan kewangan.

Kita adalah golongan yang memerah segala kudrat yang ada demi memelihara agama - kambing ternakan umat islam untuk umat islam, bukannya kambing penjajah kafir untuk umat islam.

Kita adalah golongan yang percaya pada darah anak watan, darah pribumi, darah tempatan, dan darah yang mengalir dalam tubuh sendiri untuk membawa kita ke masa hadapan. Bukannya darah penjajah.

Dan kita, adalah golongan yang benar sebenarnya berusaha merdeka bebas penjajahan.
Berani puak importer kata kita terjajah?

Siapa yang lebih nasionalis? Adakah kita yang membangunkan ekonomi tempatan, atau importer yang berterusan membawa keluar ringgit malaysia?

Siapa yang lebih memelihara agamanya? Adakah kita orang Islam yang menternak kambing untuk umat Islam, atau importer yang jelas bawak masuk kambing orang kafir dan berbangga dengannya?

Siapa yang lebih merdeka, bebas dari kebergantungan? Adakah kita golongan pembiak, atau importer yang masih berlutut kepada penjajah sebagai punca rezeki?

Ketahuilah para importers sekalian, dan aku tujukan khas buat apex importers - tangan tangan kamu penuh dengan darah para pembiak dan penternak yang telah kamu cekik dan lemaskan; lidah kamu beracun memintal mintal kepalsuan dalam industri; dan jiwa kamu lah yang terjajah masih mengharapkan penjajah untuk makanan. Kamu importer lah yang mengagung agungkan penjajah!

Merdeka..... kami pembiak dah lama bebas mentaliti dijajah, dan kami sedang menanti kamu wahai kalangan importer, untuk merdeka, bebas dari penjajahan!


Bolehkah?

1 comment:

  1. Xpaham aku tgk importer ni...msih xsedar dri ke xdpt terima knyataan?cuba menegakkn benang yg basah...

    ReplyDelete