"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Wednesday, March 19, 2014

POLITIK SIKIT PAGI PAGI NI

Aku neutral politik. (Aku tahu pada umur sebegini, sepatutnya aku dah pilih kem, tapi aku... belum muncul lagi minat kat politik).

Terima kasih kepada Dato Seri Zahid Hamidi kerana menjadi pelanggan setia kambing aku. Aku cerita dalam blog pasal biasanya orang politik ni kuat mintak sumbangan daripada businessman untuk majlis majlis diorang, tapi Zahid Hamidi ni lain sikit - dengan akulah, dengan orang lain aku tak tahu - setakat ni ok aje.

Lepas tu, dulu dulu aku selalu pi Country Heights tempat Zahid Hamidi ni berumah. Dan selalu juga Zahid Hamidi ni solat berjemaah kat surau situ. Siap jadi imam lagi.

Haaa ada la kaliber sikit pemimpin macam ni. Aku selesa dengan pemimpin yang boleh pimpin rakyat solat jemaah. Aku tak suka dengan pemimpin Islam yang tak suka ke masjid dan tak suka berjemaah. Dan banyak pemimpin UMNO... well, tunggang langgang.

Zahid Hamidi ada beza sikit. Baguihh, boleh jadi imam. Tak kekok. Tabik!

Terima kasih sekali lagi Dato Seri.

*Dato Seri Anwar pun bagus. Boleh pimpin solat jemaah. Boleh khutbah. Tabik juga!


Salam politik!

No comments:

Post a Comment