"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, March 18, 2014

BERITA TERBARU ALAM SEMESTA

Yeah baby! Akhirnya gelombang graviti dapat diukur!

Saintis dah lama memburu gelombang gravity (gravitational waves) dalam usaha mereka memahami permulaan alam semesta yang sangat menghairankan. Ianya sangat sukar dikesan, dan kini bila ditemui oleh pasukan teleskop angkasa BICEP2 di Kutub Selatan, data terbaru ini semakin menguatkan bukti yang alam semesta bermula secara Big Bang dan mengalami letupan maha dalam masa kurang sesaat.

Now, dalam Alquran diberitakan yang alam semesta akan dilipat lipat bagaikan kertas oleh Tuhan Seluruh Alam pada Hari Kiamat. Maknanya alam semesta kita ini bentuknya rata (flat) bagaikan kertas. Bentuk alam semesta yang rata hanya boleh diterangkan dengan jelas sekiranya wujud Big Bang dan letupan maha dalam masa kurang sesaat.

Teori permulaan alam semesta yang lain lain (yang bukan Big Bang), tidak mampu menerangkan kewujudan alam semesta yang rata dan sedang berkembang sebagaimana yang alam semesta kita ini sedang alami.

So penemuan gelombang graviti ini, adalah satu lagi bukti yang sangat kuat dalam hujah bentuk alam semesta sesungguhnya bagaikan kertas.

Kebenaran Alquran semakin jelas.

Sesungguhnya Tuhan itu Penguasa Seluruh Alam.


God Is Great!

No comments:

Post a Comment