"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Wednesday, January 8, 2014

BILA BULAN TERBELAH

Hipotesis. Part ..... whatever..

Peringatan : Post post dalam siri hipotesis bukanlah bacaan sesuai kepada mereka yang konservatif.
____________________

"The Hour has come near, and the moon has split [in two]." AlQamar:1

Berdasarkan keterangan Kalamullah, adalah jelas ketika hampir Kiamat (hampir ye, belum mula lagi) bulan yang tertenggek cantik di langit malam akan terbelah dua. Kita umat manusia pastinya akan menggigil ketakutan menyaksikan fenomena luar biasa tersebut.

Macam mana bulan boleh terbelah dua? Aku pun takde idea. Melainkan.....

Suatu ketika dahulu, ketika zaman Muhammad SAW, tak silap aku, aku pernah dengar cerita yang Nabi pernah tunjuk jarinya ke langit, dan bulan terbelah dua secara sementara dengan izin Allah, sebagai bukti mukjizat kenabiannya kepada orang kafir Quraisy.

Now, bulan telah bercantum kembali tetapi.... bagi suatu objek solid yang telah pun pecah... dan dicantumkan kembali.... kekuatan pegangannya sudah berkurang. Maknanya akan datang, sedikit kuasa atau tenaga sudah cukup untuk menceraikan kembali bulan.

Yeah, mungkin suatu hentaman komet (atau apa apa 'celestial bodies') yang 'biasa biasa' sudah cukup untuk menyebabkan bulan terbelah.

Bukan senang ye bagi objek kosmos nak terbelah. Susah weh... samada hancur berkecai (terbelah juga tapi berkecailah) atau rosak permukaan bila dilanggar oleh objek kosmos lain - yang ni senang sikit nak paham.

Fenomena sebarang jenis planetoid terbelah dua.... aku fikir adalah peristiwa unik dan luarbiasa alam kosmos.

Now, bila bulan terbelah, maknanya hubungan sangat rapat Bumi-Bulan yang bagaikan adik beradik juga akan berkecai. Pengaruh bulan ke atas bumi akan hilang dan menyebabkan kestabilan yang selama ini Bumi nikmati akan .... lesap.

Putaran bumi akan jadi tak stabil, bergoyang goyang macam gasing yang dah habis tenaga putarannya, dan putarannya semakin perlahan dan perlahan.... dan akhirnya reverse. (Ada kemungkinan sebahagian bulan akan jatuh ke bumi dan pelanggaran ini menjadi 'impetus' atau pemula kepada keterbalikan putaran bumi. Bila dah jadi begini, kita umat manusia akan saksikan matahari terbit dari barat dan tenggelam di timur, bukan lagi terbit di timur dan tenggelam di barat seperti kebiasaannya).

Now, Bumi akan masih mengelilingi Matahari, masih kejap pada orbitnya, tetapi itulah... cerita kat dalam bumi memang tengah kelam kabut. Bencana alam demi bencana alam. Dengan bulan dah lesap (atau tinggal separuh), matahari terbit dari barat, laut pasang laut surut tak tentu hala, cuaca bumi berubah drastik, organisma semua keliru dan ketakutan - Anehnya.....

KIAMAT BELUM BERMULA PUN.

Bulan terbelah, putaran bumi terbalik, bencana demi bencana, dengan segala penderitaan kesakitan kekeliruan penghuni bumi - tak mula pun lagi Kiamat.

Kalau Kiamat bermula, jelas sekali, kemusnahan dan azab lebih besar akan berlaku...

Bila sebenarnya Kiamat bermula?


(TO BE CONTINUED..)    

No comments:

Post a Comment