"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, March 24, 2015

RUMOR MILL IS CRANKING UP

Nampaknya semakin banyak cerita tak benar lagi tak betul berlegar legar berkenaan aku. Ada yang kata supply kambing kat aku, ada yang kata beli kambing dengan aku, ada yang kata aku partner dengan dia (berapa banyak partner aku ada wehh?), dan ada juga yang kata aku kerja bawah dia (memang suka hati betul buat cerita).

Pehh... makin sedap orang buat cerita dan ambil kesempatan menggunakan nama aku. 

Samada untuk memajukan bisnes sendiri ataupun ..... to undermine my reputation.

Sedap betoi buat cerita yee...

Tapi takpa, aku pun tahu aku tak boleh buat apa apa. Mulut orang memang tak boleh ditutup. Lainlah mulut tempayan. Atau tong silaj yang menggunakan mikroba efektif demi menghasilkan silaj super spontan atau super terkejut.

Aku dok bising bising  hangin hangin kat sini pun, bukan jadi apa. Tetap juga cerita macam macam keluar. Dan cerita cerita ini semakin tinggi darjah kefantasiannya. Aiiii...

Ok. Berkenaan partnership. Buat masa ni aku masih milikan tunggal (boleh search kat Suruhanjaya Syarikat Malaysia - bayar rm10 je). Cuma baru baru ni aku memang ada partnership untuk projek yang spesifik. Case by case basis. Long term partnership? Belum lagi.

Dan aku sedar yang aku kena bergerak ke arah itu. Dengan amaun proposal yang semakin meningkat bersimpang siur setiap hari, aku takdak masa aku takdak resources untuk bangunkan semua proposal yang menarik minat.

Operasi yang ada sekarang pun dah makin tunggang langgang. Banyak masa aku dihabiskan di luar ladang. Meeting sana meeting sini. Minum kopi nun minum kopi wau minum kopi alif ba ta. Atau kalau aku di ladang pun, lebih kepada melayan pelawat. 

Aspek breeding yang sebelum ini menjadi paksi kehidupan aku, yang menelan sebahagian besar masa aku - semakin jauh semakin mengecil. Ohh!! Aku semakin jauh semakin renggang dengan kambing kambing aku..

Aku .... semakin banyak berurusan dengan manusia. Aku... bukan lagi aku yang dulu. Seronok dan tenang diam bersama kambing. Bahagia dengan keterasingan.

Dan ini menjadikan aku rasa tak selesa. Ini tak bersesuaian dengan jiwa aku. Yang autistik. Yang bermasalah untuk berkomunikasi dengan manusia. Tetapi, yang tiada masalah untuk berkomunikasi dengan diri sendiri, dan bukan manusia. 

I'm a tortured soul....


2 comments: