"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Wednesday, October 29, 2014

INILAH FERAL

Kepada sesiapa yang belum kenal kambing feral atau kambing liar dari Australia, inilah dia. Kambing perosak. Kambing reject. Kambing yang tidak ditundukkan. Kambing yang tidak sesuai dipersembahkan kepada Yang Maha Esa. 






Tanduk panjang melengkung. Bulu panjang berjurai jurai. Hensem. Macam Neanderthal. Macam Bigfoot. 

Inilah kambing liar di Australia yang dianggap perosak lagi parasit oleh petani petani penternak penternak di sana. Feral ini tiada nilai buat mereka. Crap goat. Ditembak sahaja. Mereka lebih sanggup untuk bersusah payah membiakkan kambing (dan menurut sunnah para rasul kita walaupun berlainan agama dengan kita) dari bersenang lenang tembak dan makan kambing feral ni.

Feral ni nampak aje besar, tapi bila kita sembelih dan lapah, sikit je dagingnya. 

Perolehan karkas (carcass yield) feral cuma 30% - 42%. Lebih lebih pun 45%. Itu kalau dah simpan dan gemukkan berbulan bulan. Masalahnya takde sapa yang berani bela feral lama lama pasal risiko mati mendadak terlalu tinggi. Kambing kacang kita yang kecik molek tu pun boleh dapat karkas 48%. Kalau boer (atau jenis baka pedaging yang dibiakkan) boleh dapat sehingga 55%-60%.

Dan feral ni semua kambing tua tua. Terlajak umur. Liat dagingnya. Keras kherkung. Tak sedap. Berbau hamis. Kalau masak kuah ok sikit (tapi tak sedap juga!). Kalau panggang atau golek - lagilah tak sesuai. 

Feral ni kalau kita buat makan saja saja, boleh lagi diterima. Tapi kalau untuk upacara agama, apalagi untuk dipersembahkan kepada Yang Maha Agung - elakkan kambing feral yang jahat lagi degil ni. 

Kita ada pilihan yang lebih baik, sebagaimana yang diamalkan oleh Habil dan para Rasul Allah selepasnya. Kita ada kambing yang dibiakkan yang dijinakkan yang ditundukkan.

Sebagaimana kita semua ibu bapa sanggup bersusah payah membesarkan anak anak kesayangan kita, maka aqiqahkan anak anak yang kita dengan kambing yang bersusah payah ditundukkan dibiakkan dibesarkan dengan kasih sayang. Berikan yang terbaik buat mereka. 

Aqiqahkan anak anak kita dengan kambing yang menjadi pilihan para anbiya', pilihan Habil Alaihissalam, pilihan Ibrahim Alaihissalam, dan pilihan Nabi Agung kita - Muhammad SAW. 

Aqiqahkan anak anak kita dengan kambing yang ditundukkan!

Bebaskan diri kita daripada penjajahan feral!

Bebaskan diri kita dari kebergantungan kepada golongan kafir dalam upacara agama kita!

Kita junjung kembali sunnah para anbiya' yang sebenar benarnya!

Into freedommmm!!


2 comments:

  1. Alwi-masyarakat kita suka Kambing yg besar,bulu panjang,tanduk panjang...walaupun feral,lagipun mana2 pegi kebanyakan jual feral.Malaysia kan pengimpot terbesar feral Dari Australia-Sablee

    ReplyDelete
  2. KIUT tapi nampak brutal.Marilah kita berjuang melawan kebodohan kita

    ReplyDelete