"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Thursday, September 4, 2014

WAR AND PEACE

Tiada kaitan dengan mahakarya pengarang Rusia tersohor, Leo Tolstoy.

Ini adalah War and Peace versi alwigoatfarm. 

Salah satu saat saat yang paling mendamaikan bagi aku ialah duduk di balkoni rumah ladang, sambil kaki terlunjur, sambil pegang secawan kopi yang berasap di tangan, sambil ditiup angin yang lebih laju dari sepoi sepoi bahasa (dan aku tak tahu apa istilah sebenar untuk jenis angin tersebut), sambil memerhatikan kuda dan kambing kambing tenang meragut manakala anak anak kambing terloncat loncat menari nari.

Macam pagi tadi hari ini. Hahhhhhh.... mendamaikan. Mengasyikkan. Sungguh.

Peace..

Tetapi ada satu benda buat spoil lagi meragut ketenangan aku tadi. 

Lalatttttttttt!!!!! Dang! Ni sapa plak dok tabur baja taik ayam ni. Habih ladang aku dilanggar lalat bagaikan Singapura dilanggar todak. 

Daripada 'peace' terus jadi 'war'.. hampeh! Bertepuk tampar aku dengan lalat lalat nih.. Aiiiii rosak aku punya 'peace moment'!

Man, how I want my peace!

1 comment:

  1. Sikit masa lagi..saya juga akan dapat menikmati ketenangan yg semacam ini. InsyaAllah.

    Dalam proses nak pindah ke ladang ni.

    ReplyDelete