"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Friday, September 12, 2014

I WILL NEED LOTS OF CONVINCING..

To support 'hampas soya basah' as a suitable feed for a breeding operation.

Aku mohon maaf kepada ahli ahli 'kelab penyokong tegar hampas soya basah' kerana kenyataan keras aku berkenaan kesesuian hampas soya basah sebagai makanan kambing pembiak. Mesti ramai yang tersinggung. Tetapi aku tidak akan berganjak dari pendirian tersebut buat masa ini. 

Ini kerana aku perhatikan sampai sekarang tiada pembiak mahir atau expert breeder (yang operasi pembiakan melebihi empat tahun DAN operasi biaknya MENGUNTUNGKAN) menggunakan hampas soya basah untuk makanan kambing pembiak (breeders). 

Tiada.

Tiada seorang pun.

Pun begitu, aku masih ada ruang untuk bertukar pendirian sekiranya ada antara penyokong tegar hampas soya basah boleh menyertakan statistik operasi pembiakan mereka. Berapa kadar kelahiran dalam setahun (selama 4 tahun dan ke atas), berapa nisbah semasa ibu-anak, dan mereka telah pun menggunakan hampas soya basah melebihi empat tahun.

Terima kasih!



No comments:

Post a Comment