"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, September 2, 2014

SEBUKIT SOALAN SEGUNUNG JAWAPAN

I get questions faster than I can dish out the answers..

Terima kasih kepada mereka mereka yang bertanyakan hal kambing kepada aku setiap hari. Macam macam pertanyaan, macam macam hal, macam macam bentuk, dan .... biasanya soalan mudah lagi ringkas tetapi kerap dan memerlukan jawapan yang panjang lebar. 

Baik. Aku semakin sibuk dan semakin suntuk masa. Aku cuma ada home internet. Kalau aku pergi ke ladang - memang tiada connection. Memang aku tak tahu apa yang datang dalam inbox email, blog, facebook, whatsapp, dan sebagainya.

Dan bila aku sampai ke rumah dari ladang, aku takde selera nak cepat cepat buka blog dan facebook. Aku lebih berminat menghabiskan masa dengan anak anak perempuan aku. Dan bini aku. 

Biasanya aku bukak internet awal pagi dan masa tu ada berderet soalan. Yang memerlukan jawapan panjang lebar. Yang memerlukan 'masa tambahan' dan 'masa kecederaan' kalau dijawab. Jadi response aku lambat.

Lebih baik tuan puan terus direct call aku. Boleh dapat jawapan lebih cepat lebih pantas. Bercakap ni laju banyak daripada menulis. Kalau guna sms, email, facebook, blog dsb nya yang jenis bertulis, takut aku lambat sangat jawab. Tertunggu tunggu tuan puan dibuatnya. Mana yang tak sabar tu memang naik anginlah. 

Harapnya tidaklah sampai ke tahap itu. 

Aku mohon maaf kepada sesiapa yang bertanya tapi aku tak jawab lagi. Untuk kesenangan, lebih baik call dan set appointment jumpa aku. Banyak cerita boleh tukar senang tukar.

Maaf ye! 


1 comment: