"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Saturday, June 30, 2012

ALICE IN NOWHERE LAND


Kambing ni memang nakal betul. Tempat yang kita nak dia pergi, dia tak pergi. Tempat yang kita tak nak dia pergi, dia rajin pula pergi. Memang menghanginkan satu badan, makan halia 10 kilo pun tak boleh hilang hangin badan ni.

Termasuklah anak dara sekor ni. No tag 674. Namanya Alice anak kepada Elisha. Apa mimpi dia ntah pergi terjun masuk dalam telaga buta ni masa tengah meragut. Gembala aku tak boleh buat apa apa, pasal nak selamatkan dia ni memang ambil masa. Takut gerombolan kambing yang tengah meragut hilang ntah ke mana.

So aku lah yang menjadi mr bomba. Dan aku enlist bini aku sebagai operation advisor dan anak anak aku sebagai peniup semangat hehe.

My wife and my kids giving a pose beside the abandoned well, shortly before commencing the rescue operation.

The depth of the well

This is Alice, trying to do an 'alice in wonderland' only to end up as 'alice in nowhere land'. Fortunately I managed to succesfully fished out this naughty Alice!

Operasi menyelamat ni tak sampai 10 minit pun, tanpa perlu aku masuk ke dalam telaga. Dulu masa pertama kali ada kambing terjatuh ke dalam telaga buta ni, aku siap masuk ke dalam. Kali ni tak mahulah, pasal badan aku dah berat tak ringan macam dulu. Karang kambing naik ke atas, aku pula yang tertinggal kat bawah, mampuihh.. tak pasal pasal kena dail 994.  

3 comments:

  1. aiyaa.kasi ttupla itu peligi boss..nsib baik itu peligi talak ayer..kalu x sulah lugi maa..

    prof..aku ingt nk beli pejantan sekor nk bt baka kt kndg aku..bleh simpan x sekor nnti bulan depan aku balik dr siam aku snggah amek sekor pejantan..ade x prof?..alg2 amek pejantan nk la betina 2 ekor..pelengkap pakej.hehe..

    ReplyDelete
  2. Perigi tu dalam kebun orang lain, masa air ada memang guna.

    Pejantan tu nanti aku check, betina pun sama. Bulan depan ye, kena bagitahu awal, kena buat bloodtest

    ReplyDelete
  3. Ok.tq prof..puas sdah aku mncari pejantan tiada ketemu..nmpknya mmg kne amek baka prof laa.terbaikdr ldang.hehe...nk kne bloodtest gak ke..xpyh pun xpe.tp kalu prof nk bt ok gak..

    ReplyDelete