"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Monday, May 13, 2013

WARMING UP AGAIN


Hello everybody!

I'm not dead yet. Ada sesetengah pihak beranggapan aku dah tutup operasi setelah lama tak update blog. Pasalnya ada yang tepon aku nak beli kambing sekandang murah murah. Well sir.. I am wounded, but I am not crippled. Operasi pembiakan masih berjalan seperti biasa, alhamdulillah.

Estimated loss akibat beberapa siri kejadian adalah dalam rm15,000. Tu lebih kurang 1.5 bulan punya livestock revenue. Probably aku tak dapat six figure livestock sales untuk tahun ini. Probably. Tapi berdasarkan rekod jualan, tahun ini lebih pickup daripada tahun sudah. So we will see by the end of this year.

Aku sebenarnya takdak mood nak tulis. Idea banyak, petrol penuh setangki masalahnya enjin tak mahu start. Aku tengok laptop pun tak lalu. Dan dah lama sangat rasanya tak pegi cc untuk surf internet dan bukak email. Sekali bukak tu dia berlonggok longgok emel. Pening tengok.

Sorry guys, kali ni takdak ilmu dan pengalaman perkambingan aku nak kongsi. Aku cuma nak warm up enjin aku. Jadi aku tulis aje apa yang terlintas dalam kepala aku. Takdak sebarang plan dan strategi untuk posting kali ini.

Oh, aku nak ucapkan terima kasih kepada mereka mereka yang prihatin, memberi sokongan, dan memberi galakan untuk aku terus berblogging. Banyak juga avid reader blog aku ni. Tak sangka juga dengan tahap kesetiaan yang dipamerkan oleh tuan tuan pembaca sekalian. Ada banyak pembaca yang bagitau kat aku diorang dah habiskan baca satu blog aku, dari mula sampailah yang terkini. Thank you guys for being such fiercely loyal readers.

Thanks again for your incredible support!

Salam hormat.




9 comments:

  1. perjuangan masih belum selesai. Heh..

    ReplyDelete
  2. Salam Prof.
    minyak engine nak 'berasap' memang lambat..tapi kalo dah panas hehe..payah nak stop..

    'rugi' biasanya prof..dah jadi 'adat' dalam niaga kita ni..agak, bila lah orang politik nak 'ambik tahu'?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. " A carpet is enough for two sufis, but the world is not enough for two kings"

      Power is too addictive. Much more than drugs.

      Delete
  3. Salam Sdr. Alwi...lama tunggu update blog ni. Harap dah fully recover operasi ladang tuan. Memang kita terluka/tercedera perlukan masa untuk pulih semula. Luka2 itulah yg membuat kita lebih berhati2 lagi selepas ini. Teruskan menulis bro.. kami di luar sini masih perlukan bimbingan & nasihat dpd orang mcam tuan. Semuga lebih berjaya lagi selepas ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. TQ kerana memberi sokongan. Harap tuan juga lebih berjaya akan datang.

      Delete
  4. Gentleman..start ur engine!!xpa prof msuk gear satu dulu.lma2 laju la tu.haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. aku rasa aku kena hantar engine buat overhaul dululah. Macam macam dah haus bocor haha

      Delete
  5. Dah lama tunggu ni,teruskan perjuangan.tq atas tunjuk ajar (hairi chenor)

    ReplyDelete