"Tropical breeds for tropical region, arid breeds for arid region, temperate breeds for temperate region, and polar breeds for polar regions"

Tuesday, February 28, 2012

SILAP KIRA DAA....


Itu hari aku dah silap kira dimensi kandang breeder aku. Gambar di atas menunjukkan keadaan terkini kandang. Sebelah kanan yang lama dibuat 2010, saiznya 40 kaki x 84 kaki. (Dimensi kandang disebut lebar x panjang, bukannya panjang x lebar)

Sebelah kiri expansion yang masih berlangsung, belum siap lagi, saiznya 40 kaki x 72 kaki. Maknanya total dimension kandang aku sekarang ialah 40 kaki x 152 kaki = 6080 kaki persegi. Berapa banyak nombor daa.. pening aku tengok.

Aku sememangnya lemah bila sampai bab matematik ni. Dulu masa kat sekolah memang sangap sikit, berpusing mata tengok nombor berderet deret (Dyslexia kot aku ni?) Kena pula cikgu matematik cikgu perempuan yang seksi. Cikgu tu pakai skirt panjang, tapi bagi budak lelaki umur aku dah kira seksa seksi tu. 

Aku hairan juga, member aku kata lagi cantik dan seksi cikgu yang mengajar lagi senang masuk dalam kepala ilmu yang diajar. Apasal aku tak macam tu? Lagi bengap ada. 

Berkat konsentrasi aku yang tidak berbelah bahagi (pada tempat yang tak sepatutnya), aku memang score F9 setiap kali ada test subjek matematik. Cikgu pun naik risau. Kena masuk tuisyen khas aku ni. Nasib baik masa SPM lulus, aku pun tak tau macam mana. Tima kasih banyak banyak la pada yang "merait" paper aku tu. Dapat gak masuk u.

Anyway, expansion kandang aku belum siap lagi. Underground drainage belum buat, palung makan dalam kandang belum buat, water system pun belum buat. Duit dah habis..

Yaa aku memerlukan rescue package. Bukan negeri greece sahaja yang perlu dibail out oleh kesatuan eropah, aku juga perlukan bantuan serupa hahaha.. Ada sesapa poket tebal nak jadi white knight atau venture capitalist (atau vulture capitalist?)

takpa takpa

Aku dah biasa terbengkalai projek ni. Bayaran kepada agrobank ni perlu distruktur semula demi menghidupkan sinar kepada projek expansion aku. Biasa la tak bayar agrobank sebulan dua hehehe..

(Kawan aku lagi berani... pinjam Tekun 50,000 terus tak bayar bayar, hahaha memang tongkat ali punya orang tua)

Rasa rasa mintak tolong dengan mak ment*** boleh tak? Kalau mak ment*** hulur  seringgit dua kat projek aku ni, boleh aku promote baik punya, positive publicity untuk counter negative publicity yang dihadapi mak ment*** sekarang.

Mak ment*** boleh tidur lena sikit.. kuranglah gugur rambut mak ment*** yang lawa berkaler kaler tu... 


2 comments:

  1. Sifu Alwi..kos pmbinaan brape bwh RM18 sekakipersegi.haha..aku tau Mak Ment*** tu sape tp trtnye2 ape tu Ment***..

    ReplyDelete
    Replies
    1. expansion belum siap, so belum boleh keluar exact figure. Tapi tak lebih 18 sekaki persegi

      Delete